Bisnes yang bawa ejen berjalan percuma

Alhamdulillah, hari ni saya nak sharing sedikit.
.
.

Hotel free, Makan free, dapat pulak hadiah macam-macam waktu balik dari jalan. Dan kami naik bot free, pergi ke manukan island. Oh ya, tiket flight tu FREE.
.
Kali pertama selepas 8 bulan saya buat bisnes ni, saya di taja untuk ke Kota Kinabalu. Tak sangka sebenarnya. Sebab saya buat shaklee pada Jun 2012. Berakhir February 2013, Saya terpilih sebagai Star Achiever dan berjaya untuk bersama-sama yang lain mengikuti 'FREE TRIP' itu.
.
Trip percuma bawak diri saja. Dan ini bukan sebarang trip yang seperti biasa kita pergi. Sebab sebelum tu, saya dan suami pernah pergi Sabah guna duit sendiri. Trip paling ekonomi je. Tapi, yang pergi dengan Shaklee ni jauh berbeza.
.
Hotel Sutera Harbour. Hotel mewah 5 star yang 1 malam nya berharga RM1000++ dengan Dinner Lobster penuh meja. Lunch yang penuh dengan 'makanan yang kalau nak beli sendiri, biasanya takkan beli'. Lobster besar tu seekor biasa bernilai RM300. Saya pernah pergi sabah , pernah oder Lobster yang saiz kecik je. Dah RM100++ waktu tu. (Tahun 2010)
.
Hotel free, Makan free, dapat pulak hadiah macam-macam waktu balik dari jalan. Dan kami naik bot free, pergi ke manukan island. Oh ya, tiket flight tu FREE.
.
.
Selepas dah rasai sendiri , baru saya tahu betapa bestnya Trip Free yang Shaklee bawa. Susah atau senang, saya bertekad, saya mesti kena dapat tiket international pulak. Ini bisnes yang memang menghargai ejennya. Bawak ke tempat best dan PERCUMAAA.
.
.
Maka, alhamdulillah, tahun kedua saya bersama bisnes ini, kami layak ke California, USA. Waktu tu, pregnant kat Iman. Kami dapat 2 tiket. Yang bernilai RM40 000 (Semua percuma termasuk dapat beg besar 2 bijik)

.
.
Kali ketiga, kami ditaja ke #Umrah Percuma (termasuk dibawa jalan ke UAE dan dubai. (Boleh la rasa duduk negara kaya. Makan kek tabur emas). Kali ni kami pergi 3 orang. Kos seorang RM20 000 ++. Naik Burj Khalifa, yang tiketnya bernilai RM200++ seorang. Agaknya kalau pergi sendiri, bawak 3 orang ni, nak tak naik tu? Kalau saya, tak la kot. Baik RM600 tu buat shoping je kan. Tapi ni Shaklee bagi masuk Free. Dan banyak lagi tempat yang shaklee bawak. Waktu kami di UAE, kami duduk di hotel mahal disitu. Nama dia Yas Viceroi yang di sekitarnya adalah litar F1. Boleh tengok Ferrari :)
Dan kami dibawa ke Madinah, duduk di Oberoi Hotel. Dekat dengan pintu 25 Masjid Nabawi. Alhamdulillah. Cuaca sejuk waktu tu. Best sangat.
Mekah pulak, kami duduk Hilton hotel. Turun tangga saja, dah masuk Masjidil Haram.
Allah, rindu pulak. Menitis air mata teringat suasana tu.

Ini waktu Land cruise. Best sangat.

Ini di atas puncak Burj Khalifa. Nak masuk pun dalam 150 USD. Kuang3. Tapi dengan shaklee ni, Free je la

Ini mesin GOLD . Bukan mesin beli air tau. haha. Terpesona la kami masing-masing

Ini, kami singgah makan di JW Marriott DUBAI. Besttt.

TIba-tiba terjumpa =)

Alhamdulillah, nanti akan kesini lagi.

.
Kali ke empat, kami ke Orlando, Florida USA. Kawasan lawa sangat. Pengalaman tengok waktu siang dan malam serentak.


.
Tahun depan, Shaklee akan bawa ke JEPUN atau UMRAH. Dan untuk localnya, akan pergi Cruise ke Pucket dan Krabi. Sebelum ni ramai dah LEADERS BIJAKSIHAT dapat Trip. Antaranya Noriah Ibrahim dan Fazlina Shamsuddin.




Saya mengharapkan agar, anak didik yang lain juga boleh. Jom kita mengejar.

Comments

Popular posts from this blog

7 petua cepat bukaan pintu rahim

AUTISM PART 3: Tips kontrol deria bunyi anak autism yang sensitif sangat.