Posts

Showing posts from December, 2015

merawat ulser mulut bayi

Image
hari ni, ketiga tiga anak kami di uji ulser.
bermula dengan si abg sulung yang mula batuk batuk. pergi klinik, didapati tonsil bengkak. dan ada demam. suhu 39 c. dah lembik si abang. (tapi ikhwan ni kalau demam, dia suka makan. mungkin sebab tak larat lari kot) hehe
balik rumah, malam tu, si kecik iman pulak merengek rengek tak nak menyusu dan tak nak tidur. badan mula hangat. cek suhu 38.6 c. umi pantau suhu, dan jerlom. 
esok tengahari, si tengah (amin) pulak panas badan. dia ni kalau demam biasa biasa tara 38-39 c tu, mcm tak demam je. kuat semacam. tapi bila kita pegang tubuh dia, memang panas. nak jerlom punya susah si tengah ni. lari keliling rumah. beza dengam si abg yg lebih berdisiplin ;)
maka demamlah ketiga tiga mereka.
umi pun pening. abi sepatutnya ke kl, melihat adik yang dam wad sebab eksiden. terpaksa batalkan. 
hari ni, iman dan amin tak nak minum langsung. maka, kami ambik keputusan, bawak ke klinik remedic arau. (saya sgt puashati dgn klinik ni sebab amat detail dia…