Akhir-akhir ini, pengeluaran kosmetik sangat hebat. terdapat bermacam-macam jenis dan jenama kosmetik di pasaran, bermula dengan harga yang murah, mampu milik sehinggalah kepada yang amat elit harganya. 

berita-berita di dada akhbar juga tidak kurang yang melaporkan ada beberapa syarikat kosmetik yang tidak bertanggungjawab yang mengeluarkan kosmetik yang mengandungi bahan terlarang. akibatnya, para penggunalah yang akan menanggung akibatnya seumur hidup. walaupun kita masih mampu untuk menuntut ganti rugi akibat daripada kesan itu, namun, tiada siapa yang boleh mengembalikan kembali aset kita yang sudah rosak. jadi, berfikir panjang sebelum bertindak.

produk mahal vs produk murah

kebiasaannya, di fikiran kita akan menyatakan bahawasanya produk murah adalah tidak elok dan produk mahal akan memberi kesan yang baik. Namun x semua produk adalah berciri begitu. jangan hanya kerana hanrganya yang mahal, kita merasa selamat dengannya. perlu dikaji terlebih dahulu sebelum meebuat keputusan untuk membeli.
antara kosmetik dan makanan tambahan

ramai  di antara kita yang sanggup berhabis untuk menjadi cantik dengan mencari produk kosmetik termahal dalam pasaran. namun masih tidak ramai lagi yang berkesedaran akan keperluan kita kepada makanan tambahan/supplemet walaupun telah ada kajian-kajian specifik berkenaan kebaikan makanan tambahan itu. tidak pasti apakah sebabnya orang-orang kita sangat susah untuk mempercayai produk makanan tambahan. mungkinkah kerana ianya berbentuk makanan yang mungkin tidak nampak kesannya. Namun, sedarkah kita, bahawa orang bangsa lain sangat mementingkan makanan tambahan? orang cina dengan sarang burungnya, orang barat dengan suplement-suplementnya . 

telah tiba masanya kita kembali kepada makanan tambahan yang bebas daripada kimia-kimia organik. cantik dalaman akan menyerlahkan kecantikan luaran. sudah ramai yang mencuba, anda juga mampu. 

~~~~SHAKLEE for all.

Comments

Popular posts from this blog

7 petua cepat bukaan pintu rahim

AUTISM PART 3: Tips kontrol deria bunyi anak autism yang sensitif sangat.